maandag 23 mei 2016


Blije juf.

Een van mijn mannen moet vandaag voor zijn theorie-examen voor het heftruckcerficaat. Praktijk heeft hij al in de pocket. Hij slaagt evenals alle anderen. 100%. Compliment voor de leerlingen. Compliment voor mijn collega. Hier word ik blij van.

'Mijn' man komt uit z.z. naar me toe. Hij wil een roosterwijziging daar hij bij het vak VhB alles heeft gehaald (theorie autorijbewijs- praktijk en theorie heftruck).Ik word blij van dit meedenken van de leerling Ik sta in de pauze bij een leerling, die volgende week opgaat voor zijn VCA. Ik doe navraag naar zijn gevoel. Zijn gevoel omtrent slagen is goed.
Hier word ik blij van.Leerling C. en leerling D. staan bij het verlaten van de school te dubben. Ze willen met elkaar zwemmen. De keuze van het zwemwater is hun gedub.

Ik stel voor: kop of punt. Ik haal er een muntstuk bij en uiteindelijk wordt helder waar er gezwommen gaat worden. Hier word ik blij van.

D. heeft me eigenlijk de hele dag al iets te zeggen. Dat weet ik van zijn stagebegeleider. Nu kwam ook dat hoge woord eruit. Ik hoorde het aan. En kon hem op basis van afspraken en gaan voor de competentie 'doorzettingsvermogen' tevreden naar huis c.q. zwembad laten gaan.

Ook daar word ik blij van